semua tentang yang berlaku disekeliling aku...

semua tentang yang berlaku disekeliling aku...

Thursday, April 7, 2011

Paintball @ Bola Cat

saje saje nak bercerite...

GAME ONNNN!!!!!!

paintball... siape pernah main mmg tau ler feel die cmne... ketagih wooooo... lagi2 kalau dah jadikan sukan ni tahap serius punye~~

aku ingt lg mase aku memule main paintball mase tahun 2005 kot... mase tu kire mcm bodoh2 lg ler. main pakai belasah jek. pakai serbu jek. dah mcm dalam perang betul2 ko... first time main dapat lak headshot tu... fuh!!! bangge jap time tu. awek2 semua dok puji2. hahahaha. klakor beb time tu.. mase kene puji tu , aku rase mcm nak jek aku buat pose seksi2. hahahaha.
mase tu sukan ni sangat2 mahal. harge sekotak pallet (peluru) dalam die ade 2000 bijik dah nak dekat seribu ringgit beb. aku ingat ade la dalam rm800 sekotak. nak terberak aku bile drg harge tu. perghhhh... keras~~~~ tapi mahal tu pon tu ade gak bercite2 nak buat team utk main tournement. tapi xde sape2 pon member yg sanggup nk bayor banyak tu bl training. huhu... terkubur le hasrat aku tu... n aku pon main natang ni bile ade family day n hari sukan jek. maklum ler... main FREE... hehehe. nak bayor sendirik mahal wehhhh.

sampai laaaaaaa bulan 5 tahun 2009...
mase gua tgh dok lepak kat port merokok kat ofis gua didatangi 2 orang mamat sengal ni ajak aku main paintball. dialog die lebih kurang mcm ni ler... 2009 weh... lupe dah.

sengal : wehhh... ko main paintball ye??
gua : pernah ler 2 3 kali. nape??
sengal : aku baru lepas main hari tu. macam best jek...
gua : memang best pon. (muke gua dh mule exited)
sengal : pong pang pong pang pong pang pong(die story psl pengalaman die main)
gua : pong pang pong pang pong(gua pon naik syok gak. pe lg... story gak la pengalaman gua)
sengal : jom main weh.
gua : bile beb??? (beb tu saje2 je aku tambah)
sengal : hujung minggu ni.
gua : aku onn jek.. main ktne?
sengal : nnt aku cari tempat.
gua : orait. papehal nnt bgtau ler..

tibe2 datang plak sengal lg sorang...

sengal 2 : aku tgk gambar ko ramai2 tu main ktne? (gambar dlm FB)
gua : kat kajang.
sengal : kite main kat situ je ler...
gua : nnt aku try halo tempat tu.

itu ler kisahnye aku mule mendalami hati naluri paintball ni dgn lebih deep deep perple... memule just for fun jek... tapi lame2 dh naik shekkkhh dgn natang ni. mule le ketagih die... tetiap bulan main. antara park yg aku g ialah Armada Paintball Park Starcruise, Southern Legion Paintball Park Kajang & TT Sport Subang. paling kemarok skali mase bulan puase pon main. tapi main malam ler... lepas berbuke dalam kerete tros main. hahahaha. ketagih punye pasal...

akhirnye pade disember 2009 muke2 fav yg main paintball ngn aku ajak tubuhkan team. nak join tournement dekat Armada Paintball Park Starcruise. aku x ingt ler bape hb tourney tu. tapi yg pastinye tourney tu berlangsung pade hari sabtu. team aku punye ler exited nak main, sampai jumaat tu keje mcm nak xnak jek. semua dok pikir mcm mane ler esok. tetibe petang jumaat dalam pkl 4.30 aku dapat call bahawe tourney tu ditunda sehingga ditentukan tarikhnye atas sebab2 perebutan tanah... huhuhu.
warghhhhhhhhhh!!!!! semua team mate aku kecewe gile babassss. yg x tahan nye kami baru lepas balik dari shoping barang paintball kat Napshot Damansara. giler ko... ktorg dh spend rm600 sorang utk tourney tu. tetibe x jadi lak... bapak rrrr... kecewe tahap ICU beb.
oleh kerana itu... utk mengubati kekecewaan tersebut... pkl 6 petang kami hallo2 K Club Taman Melati. nak main malam tu gak utk merasmikan pakaian kami. hahahahaha.

sooooo.... sampai sini jek aku saje saje nak bercerite pasal penglibatan aku berpaintball. ade lg story pasal paintball lg. silap2 dalam sebulan mesti aku post skali due pasal paintball. sebab aku sekarang ni memang totally 100% involve dalam paintball. banyak sgt nk cite ni... pasal team aku. pasal park paintball aku sendiri. pasal training. pasal marshall. pasal tourney. pasal pasal pasal lg ler... saje saje nak bercerite pengalaman aku ngn korang.

cite ni aku sambung dalam post akan datang. tajuk die KSK Flash.

chiaowwwww~~~

2 comments:

Cikgu Muazam Yunus said...

walla!! teruskan kemanthopan anda dalam arena bola cat nih

nadieeyya said...

wah...hebat..kat kajang tuh cam kenal jerk..ehhehe..

nnti tunggu la raoul beso..dia tembak ko..hahaha